Sales within>>> EU-zone

ALLA PRISER INKL MOMS - prices in SEK (KR) include VAT

FAQ

VANLIGA FRÅGOR SOM VI FÅR

Vem kan handla hos er?
Alla kan handla hos oss på ett enkelt sätt om man bor i Sverige.
Gäller det försäljning utanför Sverige, så hör av dig.

 

Betalar jag nu med kort eller hur fungerar det?
Vid din första order, lägger vi upp ett konto och innan det är klart, så gör vi en väldigt enkel kreditkontroll, så det inte finns betalningsanmärkningar.
Om allt är ok, så är kontot klart och vi levererar mot faktura på 10 dagar netto. Fakturan skickas via email till dig samma dag eller dagen efter att varorna lämnat vårt lager.
Vi kan även erbjuda förskott såsom Swish (då behöver vi inget personnummer). Eller ett annat alternativ är via PayPal, om du begär detta.
När allt är klart, så erhåller du även en orderbekräftelse från oss, där även beräknad leveransdag från vårt lager finns noterad.

 

Är era komponenter RoHS-klassade?
I stort sett är alla komponenterna och produkterna godkända enligt RoHS (Restriction of Hazardous Substances) och för komponenterna finns detta noterat vid varje enskild komponentsida. Kan finnas fåtal äldre produkter, som faller utanför, men dessa kan utan problem användas för privata ändamål.
Kompletta audio enheter måste idag uppfylla RoHS kraven för att säljas.

Kompletta konsumentapparater ska uppfylla denna klassning.

RoHS är i botten ett EU direktiv 2011/65/EU. Det innebär att de inte innehåller några farliga delar, såsom bly.

 

Hur levererar ni?
Vi levererar inom 36 timmar om det är lagervara. Vi använder i första hand DHL och skickar till din närmaste utlämningsställe. Du får även i detta fallet ett mail från DHL att en vara är på väg och du kan spåra godset via en länk. Sedan kommer meddelande när paketet finns att hämta hos utlämningsstället.
Har vi ditt mobilnr, så sker sista aviseringen via SMS, annars via mail.
Men ibland kan det vara en mindre försändelse, som vi väljer att skicka med vanlig post (brev). Detta finns normalt noterat i din orderbekräftelse.

 

Kan jag hämta varorna själv hos er?
Detta är möjligt, men tänk på att vi finns på södra Gotland och kontakta oss i förväg (då krediterar vi även fraktkostnaden).

 

Vad göra jag om jag ångrar mitt köp eller vill reklamera någon del?
Du har 30 dagar att ångra ditt köp och vi ställer inga egentliga frågor. Kontakta oss först och sedan kan du skicka tillbaka varan, men det gör du på egen bekostnad och ansvar.
TÄNK PÅ ATT VARAN SKALL VARA I SKICK FÖR ATT SÄLJAS OCH ATT ORIGINALFÖRPACKNING ÄR MED
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER EJ BESTÄLLNINGSVAROR ELLER METERVARA